2021年12月13日 星期一

又到年尾, 又繼續堅定不移地持股

有人100% 持有Tesla, 有人就繼續月供指數ETF如QQQ, VOO, 有人學基金那樣有20-30間公司做自己portfolio, 究竟那一種方法是最好? 就是自己找自己最適合的方法, 長線短炒無問題, 要知道自己的能力, 喜好, 及使用適當的時間做適當的事, 別人有30-40%年報, 自己可能只有10-20%? 可能檢討, 多一點固然好, 但少一點可以安心, 其實未必有想像中問題那麼大, 自己對自己而已。

就我自己, 明知指數ETF一年平均回報10-20%, 經常想跑贏市場回報, 於是不斷找尋不同方法和選股, 確實有部份可以跑贏, 但也有部份可以跑輸甚至倒跌幾成, 所以近年除了繼續自我幻想可以跑贏外, 就找一些方法和指數回報接近, 其實都是失敗, 但都是要繼續找下去, 只是由不保守一點變為保守一點, 不一定對或錯, 有指數回報絕對沒有問題, 只是想嘗試找方法跑贏。

就像文章一開始, 集中持股是一個跑贏方法, 可能是一間公司, 可能是10間之內, 熟悉幾間公司然後堅定買入及持有, 絕對可以有望跑贏大市, 又是另一個方法。

所以, 2022年策略, 最簡單方法就是繼續長期持有指數ETF, 每年就有望和納指, S&P 500 回報看齊, 此是股神做法, 一定要聆聽。在香港, 利用MPF 100% 美股就大概等於S&P 500 回報, 反正是「必須」就不如試一試此方法你覺得是否可行。

內容其實都是有點重覆, 指數ETF就買QQQ, 想跑贏指數ETF就集中買一些股票例如無敵的Microsoft, 謹記要有現金不受股價影響, 人生就可能很美好, 有人有錢就萬能, 有人要家庭愉快, 有人要內心有修養, 有人要指點江山, 有人就永遠自己正確, 別人永遠錯誤, 畢竟你想想做什麼的人其實都是自己選擇吧。

==

4 則留言:

  1. 對大部分人來說,或者好似股神咁講,買指數ETF已經得,省心很多。

    回覆刪除
  2. 師兄點睇VTI同SPY比較? 因為最近睇左本書,介紹VTI回報比SPY好(08年前),而睇返近十年就差唔多...

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實無比較過, 所以無法回答......

      刪除